SIE izpildes viceprezidents pastāstīja par PS4 izstrādes momentiem

Žurnāls Famitsu publicēja interviju ar Sony Interactive Entertainment izpildes viceprezidentu Masajasu Ito, kurš pastāstīja par PS4 izstrādes īpatnībām.

SIE Ito and PS4

Kā viens no pamata principiem kalpoja tas, ka viņi vēlējās radīt PS1 un PS2 īpatnējo momentu un enerģētiku, nevis orientēties uz pārdošanas cipariem, kas rezultātā arī nesa lielu atbalstu konsolei, par ko viņš ir nesakāmi priecīgs.

Kā nākamais solis tika skatīts vienkāršums un ērtums, gan konsoles lietotājiem, gan arī izstrādātājiem. Piemēram, “Share” poga, kura momentāli lauļ izveidot moment uzņēmumu vai ierakstīt video. Tāpat, ja konsole būs draudzīga izstrādātājiem tad arī lietotāji sāks sekot līdzi.
Sākotnēji PS4 nebija plānota ar 8gb atmiņu, taču ieklausoties izstrādātājos viņi to palielināja, lai arī tas nozīmēja cenas pieaugumu, taču savukārt tika samazinātas citu komponenšu cenas. Savukārt gala vārdu par konsoles dizainu vienmēr pieņem ģenerāldirektors kopš PS1 laikiem.

Runājot par cenām, kā Ito-san teica, tad PS4 un PS4 Pro tika izlaisti, lai nosegtu divus tirgus segmentus vienlaicīgi. Tie kuri vēlās izbaudīt pašas spēles un neskrien pakaļ augstai izšķirtspējai – PS4. Savukārt tie, kas vēlas izbaudīt absolūtu PS4 jaudu un iespējas, var iegādāties PS4 Pro.

Kā vēlviens iemesls PS4 Pro esamībai kalpoja fakts, ka skatoties uz gudrajiem telefoniem un datoriem viņš nodomāja:”Vai tad mēs nevaram izdarīt ko līdzīgu, ja pat to nevaram katru gadu?” Un runa iet par tehnoloģisko maršu  un te arī slēpjas HDR esamība, jo bija vēlme uzlabot grafisko vidi un potenciālu negaidot PS5.

Ito  atzīmēja, ka HDR atbalsts tika izveidots abām konsolēm, jo tajā momentā tehnoloģija bija daudzām mobilajām ierīcēm, dažiem monitoriem un televizoriem un tika uzskatīts, ka esošais formāts ātri vien kļūs populārs un tāpēc arī pat netika nekas teikts par to reklāmas kampaņās.

Arī pāriešana uz X86 arhitektūru bija solis, kas atviegloja izstrādātāju darbu, pacik spēles tiek izstrādātas uz datora un esošā darba vide ir krietni pazīstamāka.

Masajasu Ito arī ticis pārsteigts pēdējo divu gadu laikā, gan jau iznākušas spēles, kuras realizē pilnu konsoles jaudu: Horizon: Zero Dawn, Spider Man, God of War un Monster Hunter: World. Nobeigumā Ito sacīja, ka uzskata, ka konsole pārdodas un pārdosies ļoti labi, pacik joprojām parādās satriecošas spēles kā arī pašas konsoles cena Japānā krīt.

Ir jāatzīmē, ka konsole savā dzimtenē iznāca pāris mēnešus vēlāk nekā citviet – 2014. gada 22. februārī. Konsole pēc pēdējiem datiem pasaulē ir pārdevusies jau 94.2 miljonu apmērā. Vispārdotākā konsole ir PlayStation 2, kas tirgū nobija turpat 9 gadus un tika pārdotas aptuveni 150-155 miljons eksemplāros. Uz doto mirkli PS4 ir apsteidzi PS3 pārdošanas apjomus, kas vērtējami ap 85 miljoniem eksemplāru.

Start the discussion at animeforums.lv